Utfordreren Friele i hyllene med Instant Pleasure!

Utfordreren Friele i hyllene med Instant Pleasure!

Publisert: 01. februar 2012

Kaffehuset Friele lanserer en ny Instant-kaffe, og etablerer seg som en enda sterkere utfordrer i segmentet.

- Instantkaffe-segmentet er preget av få men sotre merker, og kjøpene gjøres i stor grad på autopilot, sier produktsjef Torunn Martin. - Kaffehuset Friele er i utfordrerposisjon, og dette innebærer at vi må skille oss ut og skape aktivitet for å påkalle forbrukernes oppmerksomhet. Friele Instant har vært på markedet i 5 år, og nå satser Kaffehuset Friele videre ved å lansere en ny spennende smak.

Øyeblikkelig nytelse

- Kaffe er nytelse også når det er en rask kopp, derav navnet Instant Pleasure, sier Torunn. Friele Instant Pleasure er en frisk og aromatisk blend. - Det nye produktet er utførlig testet blant forbrukerene, og smaken er veldig godt mottatt i målgruppen! Kaffedrikkere vil ha variasjon, og det skulle bare mangle at de har litt å velge mellom i Instantsegmentet også!

Instantkaffe utgjør bare 4% av totalvolumet i kaffekategorien, men hele 14% av verdien (kild: Nielsen, YTD, 1. januar 2012).

- Det sier seg selv at dette er et viktig og attraktivt segment, fortsetter Torunn. - Vi satser offensivt i kategorien med et friskt design som appellerer til den yngre målgruppen.

Prisvinner

Friele Instants målgruppe er 18 - 30 år, og de satser derfor innovativt og lekent i både produktdesign og kommunikasjon.

- De siste årene har vi satset på reklamekampanjer som engasjerer, forklarer Torunn. Fjorårets kampanje, "Instant Love", var en webkampanje skreddersydd for å nå den yngre målgruppen. Deltakerne fikk sende dedikerte dikt til venner og kjære.

Kampanjen skapte stort engasjement i målgruppen, og fikk også oppmerksomhet i reklamebransjen. Instant Love ble belønner med gull for beste webkampanje i BT-Prisen 2011.

Med gode testresultater i bunn, praktisk og attraktiv emballasje og en betydelig prisfordel, ser vi veldig lyst på fremtiden til nykommeren, avslutter Torunn engasjert.

Kommentarer

Legg til ny kommentar