Friele fortsetter suksessen med SENSEO®
Publisert: 03. februar 2012
Kaffehuset Friele lanserer to nye kaffevarianter til det populære enkoppssystemet SENSEO®.
I februar lanserer Kaffehuset Friele to nye kaffevarianter til det populære enkoppssystemet SENSEO®.
SENSEO® Brasil og SENSEO® Colombia er såkalt ”single origin”-kaffe. Det betyr at kaffen kommer fra et spesifikt område.
- Brasil og Colombia er blant de beste kaffeprodusentene i verden, sier Lindgren. - Ved å velge kvalitetskaffe fra disse kjente kaffelandene ønsker vi å styrke SENSEO®s profil som en god kaffeløsning for kaffeelskere.
De nye variantene vil forsterke Frieles posisjon innen filterkaffe i porsjonsputer.
- SENSEO® Colombia er kraftig og intens, forklarer produktsjef Mona Lindgren. - Mens SENSEO® Brasil er mild og elegant. Med totalt seks varianter i butikk, og ytterligere varianter i nettbutikk, er det nå et mangfoldig tilbud for forbrukernes ulike smakspreferanser.
Ifølge en undersøkelse utført av Synovate på oppdrag fra Norsk Kaffe Informasjon, drikker 8 av 10 nordmenn ”vanlig” sort kaffe.
- Dette tar vi som en bekreftelse på at SENSEO® er en løsning som vil passe for folk flest, sier Lindgren. - I tillegg har vi fått økt distribusjon, så flere vil ha enkel tilgang til SENSEO®-kaffen, og ha mulighet til å variere!
Over en million solgt hver måned
Det selges godt over en million SENSEO®-puter hver måned, og salget er stadig økende. Utviklingen av maskinsalget er også tilfredsstillende. I 2011 har det vært en fordobling av maskiner solgt.
- Dette er gode tall, forklarer Lindgren. - Vi fikk en veldig god start, og den fortsatte gjennom det andre året.
Friele SENSEO® har fått nesten 10.000 venner på Facebook, og tallet øker stadig.
- Dette er et fint forum der fans kan dele erfaringer og tips om maskinen eller kaffen, sier Lindgren. – Vi syns det er positivt å ha en personlig dialog med forbrukeren, og Facebook benyttes ofte til å informere om nyheter og kampanjer.
Nordmenn ønsker en miljøvennlig løsning
Kaffeputene til Friele SENSEO® er kompostbare, og SENSEO® er dermed den mest miljøvennlige enkopps-løsningen på det norske markedet.
- Vi får stadig gode tilbakemeldinger på at kaffeputene er miljøvennlige og kan komposteres, sier Lindgren. - Det er veldig tydelig at forbrukerne er opptatt av at enkopps-løsninger ikke skal bidra til mer avfall. Nordmenn har blitt mer oppmerksomme på sortering og gjenvinning, derfor er det fint å kunne tilby et produkt som tilfredsstiller både smak og miljø.