Kaffehuset Friele kjøper House of Coffee i Norge

Kaffehuset Friele kjøper House of Coffee i Norge

Publisert: 30. november 2011

Sara Lee har inngått avtale med ISS om overtagelse av House of Coffee i Norden. Som en del av denne avtalen kjøper Kaffehuset Friele House of Coffee i Norge.

Avtalen innebærer at  Friele kan gi et bedre tilbud i bedriftsmarkedet, samt at House of Coffee får en eier med lidenskap til kaffe og kunnskap for videre utvikling.

”Nå får vi en eier som virkelig kan kaffe; kombinert med vårt fokus og kompetanse på ulike maskinløsninger, ser vi for oss en spennende utvikling”, uttaler adm dir Steinar Jore i House of Coffee.Steinar Jore fra House of Coffee og Olav Munch fra Kaffehuset Friele

”Vi ser at bedriftsmarkedet er et spennende vekstmarked, og gjennom dette samarbeidet får vi mulighet til å bli mer tilgjengelige med vår kaffe i denne delen av markedet”, sier adm dir Olav Munch i Kaffehuset Friele.

Han opplyser at House of Coffee vil bli drevet videre som eget selskap, samtidig som man vil dra nytte av Frieles kompetanse på kaffe.

About Sara Lee Corporation
Sara Lee Corporation owns approximately 45-percent of Kaffehuset Friele, the leading coffee company in Norway. Through this joint venture, Sara Lee successfully commercializes in the Norwegian market products such as Senseo coffee pods and Cafitesse liquid coffee.

Collectively, Sara Lee's (NYSE: SLE) continuing operations generated nearly $9 billion in annual net sales from its leading portfolio of food and beverage brands, including Ball Park, Douwe Egberts, Hillshire Farm, Jimmy Dean, Pickwick Teas, Sara Lee and Senseo, and employs approximately 20,000 people worldwide.

About ISS
The ISS Group was founded in Copenhagen in 1901 and has grown to become one of the world’s leading Facility Services companies. ISS offers a wide range of services such as: Cleaning, Catering, Security, Property and Support Services as well as Facility Management. Global revenue amounted to DKK 74 billion in 2010 and ISS now has more than 540,000 employees and local operations in more than 50 countries across Europe, Asia, North America, Latin America and the Pacific, serving thousands of both public and private sector customers.

Kommentarer

Legg til ny kommentar

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og siste nytt om kaffe.

Meld på

Informasjon om deg