Herman Friele røper hemmeligheten bak en god kopp kaffe

Publisert: 01. mars 2012

I dag er det premiere på nye reklamefilmer fra Kaffehuset Friele. Friele tar et steg videre fra kaffefarmen til kjøkkenet for å snakke om den perfekt kopp kaffe.

Fra Frieles tidligere reklamefilmer vet vi at Kaffehuset Friele er opptatt av de gode råvarene, men det er også essensielt at kaffen blir tilberedt riktig for å få frem den gode smaken.

- Kaffe er en vitenskap, forteller Herman Friele. – Det er viktig å behandle den med respekt og nøyaktighet for å dra ut den gode smaken. Det finnes noen enkle tips for tilberedning som gjør god kaffe lett å lage. Med den fantastiske vannkvaliteten vi har i Norge er det ingen grunn til at ikke hvert norsk hjem skal kunne nyte en perfekt kopp kaffe daglig.

Humor og sjarm

Reklamefilmene er laget av TRY/APT som har invitert Odd-Bjørn Hjelmeset med på kaffelaget.

-  Det var viktig for oss å formidle gode tilberedningstips med sjarm, forteller markedssjef Heine Eliassen. – Vi ønsket å gi litt av oss selv ved å bruke Herman Friele’s personlighet. Vi føler at Hjelmeset og Friele får en naturlig munter tone i filmene som vi er fornøyd med.

Reklamene skal vises på TV2 fra 1. mars. Den lengste versjonen er på 2 minutter og er pakket inn i en mer humoristisk vri enn den korte versjonen på 40 sekunder som er ”to the point” og er rett på tilberedningstips.

- Med disse reklamefilmene skal det ikke være tvil i det norske hjem om hvordan lage den perfekte koppen med kaffe, avslutter Eliassen.